Fikirkan Bolehh....Caiyok-caiyok! | HusNaLaliNk Official Blog

Friday 5 September 2014

Fikirkan Bolehh....Caiyok-caiyok!

Assalamualaikum WBT.. 

Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin--
Salam Kemerdekaan ke-57--
Salam kerinduannn untuk blog ku yang comel... 

Setelah hampir 5 bulan aku menjadi permaisuri di rumah kerna menjaga puteri tercinta, akhirnya kini aku kembali kepada alam realiti iaitu alam yang memerlukan komitmen 500% selepas ini iaitu alam belajar..Ya aku kini menjadi pelajar kembali..

Fuhh...terasa cepat masa berlalu... Kini, Orked Nurtihani sudah besar hampir 6 bulan dan pada tarikh ini juga sudah 3hari Husz menghantarnya di rumah pengasuh..Alhamdulillah so far Orked serasi dengan pengasuhnya.. 

Back to story.. Apa yang aku ingin luahkan ini sangat-sangat memberi inspirasi untuk aku menghabiskan sisa-sisa belajar sebagai Pelajar PhD.. Nampak mudah tapi HANYA ALLAH sahaja yang tau betapa susahnya..Tapi Husz yakin kalau mereka boleh kenapa tidak aku kan? 

One of my colleague, sudah settle dia punya PhD..Husz tumpang happy..tapi dia lelaki..dah bergelar Doktor Falsafah dan sekarang menjawat jawatan sebagai Pensyarah Kanan di UUM..Fuhh..DS51..ok respek sebab beliau berjaya habiskan PhD dalam masa 3 tahun sahaja..Beza sangat haihh dengan Husz ni..tapi yela lelaki perempuan komitmen dia lain..yetak? Rezeki masing-masing kan..Kebetulan dia pun sudah berkahwin dan punya seorang anak..kiranya complete sudah hidup dia..tahniah untuk beliau.. 

Okey serius aku rasa cukup bersemangat nak habiskan tesis ni cepat-cepat..tapi bolehkah? di tambah pulak dengan si Orked Nurtihani kat sebelah memang tak leh habiskan kerja la..ok itu alasan..hahaha..tapi serius aku cakap..kalau budak kecik duk senyum-senyum kat sebelah, gila korang tak tergoda? aduiii...dugaan ada anak kecik untuk mak-mak....hahahahaha 

Pastu urus rumah tangga lagi, fuhh bukan kerja sikit tapi Husz percaya hubby Husz sangat memahami bab-bab ni pasti beliau akan meringankan kerjaku In Shaa Allah..dan lepas ni dia mungkin akan lebih stress bila tengok rumah penuh dengan kertas dan buku-buku..harap Orked memahami ibunya juga ketika itu..hahahahaha 

Bukan senang nak senang.... takpe..at least aku cuba.. 
Okey.. 
Semoga Allah mengekalkan istiqomah dan dipermudahkan semua urusan..
AMINN!

2 comments:

  1. bila orked dah besar pasti ko akan rindu saat kelam kabut dok jaga dia, belajar, urus rumah tangga tambah lagi MU telah terjelepok ke tanah

    ReplyDelete
  2. biasa la.... cabaran belajar mmg gitu... ada aje dugaan nye.... huhuhuh

    ReplyDelete


السلام عليكم و رحمة الله

klik lagi la..