Jika sudah 'jodoh' mereka... | HusNaLaliNk Official Blog

Friday 18 January 2013

Jika sudah 'jodoh' mereka...

Subhanallah...itulah saja yang mampu aku ucap selepas aku dan suami berjaya memberi ruang untuk mereka saling kenal mengenali di antara temanku (my gff) dengan teman suamiku (bff) merangkap pengapitnya di majlis kami dulu..

Tujuan aku hanya satu, mahu melihat orang yang kami sayang bahagia seperti kami..Teman yang aku maksudkan ini merupakan salah seorang teman baikku dari zaman degree, master dan sekarang Phd..alhamdulillah kami masih baik..

Teman atau pengapit suamiku pula, teman baikkan dari zaman sekolah rendah sehingga sekarang..terlalu lama hubungan mereka dan Alhamdulillah pada mulanya aku yang memulakan rancangan nakal aku selepas berbincang dengan suami..

Aku 'suggestkan' teman baik ku utk teman baik suamiku di facebook..ohh cinta muka buku pulak..Pada mulanya, gff aku malas layan mungkin malu..well perempuan kan..akhirnya mungkin jodoh sudah 'memanggil-manggil' kot..hehehe

Selepas beberapa bulan dia approve..akhirnya aku dengar sekarang mereka dalam fasa saling kenal mengenali..Alhamdulillah dan Insha Allah kalau tidak keterlaluan aku boleh cakap tak lama lagi mereka akan mendirikan masjid bersama..amin.. semoga kedua-dua teman baik kami beroleh keberkatan di dunia dan di akhirat..

**kepada sesiapa yang masih single nampaknya boleh berjumpa saya untuk khidmat mencari jodoh...hehehe ;p

6 comments:

  1. Rahmat melimpah ruah pada mereka yg berjaya menyatukan umat Muhammad. Syukur alhamdulillah...

    ReplyDelete
  2. terbaiklah kau!!!buleh buka agensi cari jodoh ni

    ReplyDelete
  3. Kak Zakie : insyaAllah kak..semoga hubungan mereka kekal hingga ke jinjang plamin hendaknya..

    ReplyDelete
  4. Redza : hehehe..ko nak tak red aku carikan..selalunya tip top..tapi aku tau ko sudah berpunya so xjadi la..hehehe

    ReplyDelete
  5. tahniah...berjaya membantu mereka mendirikan masjid...:)

    ReplyDelete


السلام عليكم و رحمة الله

klik lagi la..