Menjengah Kedai Viral di Tanjung Karang ; Cendol Durian Borhan dan Nasi Ambeng Warung Ibu | HusNaLaliNk Official Blog

Friday 18 August 2017

Menjengah Kedai Viral di Tanjung Karang ; Cendol Durian Borhan dan Nasi Ambeng Warung Ibu

Assalamualaikum..

Alkisahnya semalam aku ikut husband outstation atau lebih mudah lagi, temankan beliau memandu atau lebih mudah lagi aku jadi driver dia untuk ke Tanjung Karang๐Ÿ˜†..aku dengan rela hati mengikut beliau sebab si cik kak Orked Nurtihani teruja nak tidur di hotel lagi ๐Ÿ˜๐Ÿ˜‘..

Dalam masa yang sama, aku dapatla mengunjungi beberapa kedai makan yang viral di sana, salah satunya adalah kedai Nasi Ambeng Warung Ibu. Menu nasi ambeng dan soto dia tak pernah mengecewakan bila datang ke sini dan menu terbaru dia Nasi Ambeng Kawin untuk 2 orang makan.

Tapi aku hanya ambil nasi sejemput je sebab sebelum tu dah makan sarapan dan kekenyangan melanda. Pekerja di kedai Nasi Ambeng ni sejenis yang tak kedekut sekali letak banyak penuh pinggan, pinggan aku ni nampak sopan sebab aku mintak nak sikitkan portion kalau tidak hancur diet ๐Ÿ˜“ Korang yang datang patut cuba..Recommended!





Lepas tu, husband aku singgah pulak di kedai depannya beberapa meter dari kedai Warung Ibu tu, jumpa pulak Kedai Cendol Durian Borhan. Kedai Cendol ni walaupun hari biasa pun penuh dengan orang sebab memang tempat port bikers, menu utama tentulah cendol tapi banyak lagi menu lain yang dia ada seperti mee kari, nasi ayam dan lain-lain. Boleh la korang cuba juga. Yang aku try ni Cendol Durian Aiskrim harga RM5. Manis yang amat di tambah pula durian dan aiskrim..Saja aku cuba yang ini..




Kami menginap di Hotel One Boutique, di Sekinchan berdepan dengan Balai Polis Sekinchan. Hotel yang sangat selesa, cantik, luas, bersih, dan ada balkoni. Recommended! 2 hari 1 malam pun hati gembira walaupun tak pergi jauh mana pun..


Sempat juga kami melepak di Redang Beach di Sekinchan untuk melihat matahari tenggelam sambil temani anakanda Orked Nurtihani main belon sabun. Terima kasih husband bawak jalan-jalan..


Itu saja pengalaman pendek atau staycation kami di Tanjung Karang. Okey. Sampai berjumpa lagi di entri yang lain..

๐Ÿ’Ÿ Terima Kasih sudi baca ๐Ÿ’Ÿ

No comments:

To Use A Smiley In Your Comment, Simply Add The Characters Beside Your Choosen Smiley To The Comment: :)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment


ุงู„ุณู„ุงู… ุนู„ูŠูƒู… ูˆ ุฑุญู…ุฉ ุงู„ู„ู‡

klik lagi la..